Klachtenregeling voor cursisten, Juli 2024
Als je ontevreden bent over ons onderwijs of dienstverlening, dan horen wij dat graag. In deze klachtenregeling vind je informatie over de mogelijkheden die er zijn om je onvrede of klacht kenbaar te maken. De klachtenregeling past in het kwaliteitsbeleid van Schola Medica; jouw feedback helpt ons onze kwaliteit te bewaken en verder te verbeteren.
Wij willen al onze cursisten een veilig leerklimaat bieden. Toch kan het gebeuren dat je problemen ervaart rond bejegening. Ook dan kun je gebruikmaken van deze klachtenregeling voor cursisten.
Er zijn twee mogelijkheden voor klachtenbehandeling:
1. informele klachtenbehandeling – interne route
Rechtstreekse communicatie met betrokkenen is altijd mogelijk en kan een goede en snelle manier zijn om je onvrede te bespreken. We onderscheiden twee ingangen voor informele klachtenbehandeling:
- Gaat je klacht over de inhoud, organisatie of kwaliteit van het onderwijs en/of betrokkenen bij het onderwijs, dan kun je deze rechtstreeks indienen bij de frontoffice van Schola Medica. Dat kan mondeling aan de balie, telefonisch via 030 227 30 00 of per e-mail . De frontoffice bespreekt met jou hoe en door wie je klacht het best behandeld kan worden. We proberen de klacht waar mogelijk direct, maar in ieder geval zo snel als mogelijk op te lossen.
- Gaat je klacht over bejegening, dan kun je een korte mail sturen naar . De verantwoordelijke medewerker van Schola Medica zal dan een (telefonische) afspraak met je maken om de klacht en gewenste afhandeling daarvan te bespreken.
2. Onafhankelijke klachtenbehandeling – externe route
Als rechtstreekse communicatie met betrokkenen geen bevredigend resultaat oplevert, kun je zowel telefonisch als schriftelijk een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtenbehandelaar van Schola Medica. Schola Medica is aangesloten bij Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Mevrouw mr. Jeanette Schenk is de onafhankelijke klachtenbehandelaar voor Schola Medica
- Het CBKZ is tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via 0183 68 28 29.
- Je kunt je klacht ook per e-mail indienen via .
Het CBKZ streeft naar een reactie binnen twee werkdagen.
Over het CBKZ
Het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg is een landelijk werkend bureau, dat beschikt over een netwerk van ervaren en gekwalificeerde klachtenfunctionarissen, klachtenbehandelaren en calamiteitenonderzoekers. Deze beschikken over jarenlange ervaring op het terrein van klachtenmanagement en klachtenbehandeling in de zorg. Daarnaast hebben zij aantoonbare opleiding en ervaring met bemiddelingstrajecten.
Elke klachtenbehandelaar van het CBKZ dient bij aanvang een verklaring omtrent gedrag te overleggen. Het CBKZ garandeert een zorgvuldige archief- en bewaarfunctie met waarborging van de privacy van de klager. Als de klachtenbehandelaar afwezig is door bijvoorbeeld vakantie of ziekte, wijst CBKZ een deskundige plaatsvervanger aan. Zo wordt altijd de continuïteit geborgd van een gekwalificeerde en ervaren klachtenbehandelaar.
De klachtenregeling Schola Medica is voor het laatst herzien op 23 juli 2024.